Planerar "Earth hour" (?)

Visbyinnerstad under dygnets mörkare timmarJag mår lite konstigt, känner mig inte som vanligt. Det är med säkert något övergående så jag väljer att ignorera det. Om fyrtiofem minuter ska jag släcka strömmen här. Jag har fattat att det är för att visa att man bryr sig i en timme, men jag fattar inte vad det kom ifrån. Simon som "tipsade" mig i fredags (han berättade om det och sa att han skulle skita i det) när vi gjorde sällskap hem från skolan mot stan. Ironiskt nog har jag haft tusen stycken stearinljus sedan dag ett i mitt rum, men de lämnade mig förra söndagen så mamma tog dem hem för att "jag skulle ju inte använda dem" mot min protest. Tack så mycket! Det betyder att jag i beckmörkret har följande alternativ: a) jag sover, b) tänker (gör ingenting), c) undersöker livet som blind, d) går ut på en nattpromenad och blir mördad av Visbys knivgäng, e) lyssnar på musik eller f) spelar super mario. Gissar vad det blir? Hrm. Det lutar åt en kombination av e) och f).

Imorgon ska jag ha en duktig dag. Upp klockan åtta för en joggingtur och sedan städa och skriva. Eventuellt en eftermiddagspromenad. Ha en trevlig mörk kväll. åhh. kom just på! Jag ska förbereda en kanna te, myyysigt. Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0