Populära yrken i första klass!

Som jag tidigare har nämnt så hittar man mycket roligt när man sorterar! Senaste fyndet är en undersökning av gotländska förstaklassares "ska bli när de blir stora"-yrken. Det var under en rast under dokumentärkursen som jag hittade klassfoton av alla förstaklassare i en tidning och det stod även deras drömyrken! Jag tyckte det var kul att se vilka som var mest "inne". När jag gick i ettan var det delfinskötare som gällde, även om jag helt ensam ville bli konstnär. Det är tydligen fortfarande populärt att bli delfinskötare, fyra stycken ville bli det här på Gotland. Jag har alltid undrat var man får tanken på det yrket ifrån. Varför just delfiner? En tanke är också hur många procent som blir det tillslut (antagligen mycket få).

De absolut tre populäraste är tydligen ridlärare, polis och vetrinär. Andra roliga yrken (med få röster) var sjölejonskötare, däcktillverkare, taxichafför (varför?), miljonär (vem vill inte?), ridande polis (coolare variant av bara polis enligt mig), flyttgubbe (eh..) och glassbilsförare. Barn är så påhittiga!

Kommentarer
Postat av: Anna

Sv: Mamma, pappa och Jonatan. De enda som varit här i natt såvitt jag vet. Haha!

2009-03-31 @ 18:56:44
URL: http://nitton9tre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0