Start på Säve

Första dagen på Säve idag med kärnämnen idag. Helt okej. Om vi bortser från att sju månader med detta kommer att ta kol på mig. Jag fick inte ens tillbaka matteprovet eller historieuppsatsen idag. Det SUUGER. Däremot gjorde vi något intressant på historian: Vi fick se Forgotten silver av Peter Jackson. Jag blev grymt misstänksam om att jag som kallar mig hyfsat påläst om film (plus nyligen haft filmhistoria om första ljudfilmer m.m.) aldrig skulle hört talas om Colin McKenzie. Och varför jag aldrig hört talas om filmen och att alla skulle tycka att den var så bra. Eller hur han lyckades bygga staden så fort. MED MERA. Jag frågade Sara (historielärare) i pausen om det var meningen att filmen skulle anses som sann och hon sa bara att vi skulle se klart den och prata sen. Efter filmen så frågade hon alla vad vi tyckte och jag sa att jag var skeptisk. Tillslut så berättade hon att det var en falsk dokumentär (men den VAR av Peter Jackson). Intressant och jag är glad att jag inte var lättlurad. Poängen var att vi ska bli bättre på källkritik.

Jag skulle egentligen träffat en tjej som var på intagningsprov på skolan idag, men jag hade totalt missat att hon skulle åka hem med fyra-båten. Väldigt synd! Men jag tror att vi ska ta igen det vid ett senare tillfälle. PUSS.

Jag skickade ett mycket trevligt retsamt sms till Eddie som hon inte har svarat på. Bajs eftersom hon är den enda som förstår mig i det ämnet!

Kommentarer
Postat av: eddie

PETER JACKSON! <3

2009-03-26 @ 09:34:14
URL: http://ingentingnyttundersolen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0