This is love

Anna la upp en kärleksdikt på sin blogg och det fick mig att tänka på en jag skrev för ca två år sedan. Den är ironisk och "jag" skulle inte föreställa mig utan vem som helst i ett par. Och heller inget som kom 100 % från hjärtat precis eftersom det är ett rim.

Där i natten just efter du sagt att du älskade mig,
så sa jag att jag älskade dig.
Jag lovade att jag alltid skulle stanna,
och jag lovade att mina ord var sanna.
Jag lovade att jag alltid din skulle vara
och sen att om jag någonsin någonstans skulle fara,
så var det efter dig.
Jag sa att jag var vaken för att få se dig sova,
att ditt leende var det vackraste världen sett.
Och sedan när detta skett,
så log du och gav mig en kyss,
sedan somnade du som du aldrig gjort ett hyss.
Då slöt jag mina ögon för att göra likadant,
utan en tanke på att jag lovat att lova att jag velat se dig sova,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0