Förtrollad

I förrgår hade jag ett visst antal tankegångar som gjorde att jag sökte mig fram till sångerna från Förtrollad på youtube och slutligen fick mig att se den idag. Jag har sett den en gång förut, men det var ett tag sedan. Den är inte perfekt men otroligt rolig och charmig. En underbar parodi då Disney driver med sig själva så långt som det går. Min favoritkaraktär är helt klart prins Edward, som James Marsden gör en fantastisk rolltolkning av. Edward är som en hysteriskt rolig parodi på prins Eric i Den lilla sjöjungfrun. Han är en blåst snygging som kryssar i alla prinspunkter galant.

Jag vet inte varför jag skriver det här inlägget egentligen, det inte är ens en recension! Jag kan väl uppmärksamma er som inte sett den, att om man bara vill bli lite glad sätta på Förtrollad.

Länkar:
That's how you know
True love's kiss
Köp den!
Happy Working song
Amy Adams sjunger på oscarsgalan 2008


Kommentarer
Postat av: eeh..

inte för att jag har sätt varken den elelr mamma mia men den måste fan va lika hemsk som mamma mia .

2009-03-25 @ 23:12:02
Postat av: Emelie

sv. Vad har den med Mamma mia att göra?

2009-03-26 @ 05:28:59
URL: http://generationlostinspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0