Den sista dagen med film förgylldes i alla fall med bra betyg

(uppdaterar med bild) Just nu är jag väldigt nöjd! Malin följde ju med till skolan idag och alla tyckte att vi var JÄTTElika = felaktigt. Dagen började med en kort övning som Ville tyckte var viktig (typ vilka frågor man skulle ställa till någon om man verkligen ville lära känna dem) och sedan var det dags för redovisning. Vi satte oss runt det stora ovala bordet i biblioteket och började delge varandra fakta (han tittade bara på informationen vi hade och inte det muntliga framträdandet, kan man kanske förstå eftersom vi skulle sitta ner). Jag blev näst sist men det gick bra. Jag blev lite nervös såklart men inget farligt. Jag kunde mitt ämne riktigt bra (Disney 20-40) tycker jag själv i alla fall. Jag nämnde lite mer än jag hade tänkt bara för att det flöt på men jag oroar mig inte.

Efter det var det prov. Jag fick en löjlig hjärnsläpp på "Vilka var de fem största bolagen i Hollywood?" på 20th century fox vilket var SÅÅÅ irriterande. Jag lämnade den och gjorde klart resten. Sista frågan om varför realismen kom till USA under 30talet så visste jag att de var två grejer, men jag var så störd på Fox-grejen att jag bara skrev en och gick tillbaka utan återgå! SÅ DUMT. Lyckades efter någon minut få fram att det var Fox i alla fall. Ville visade proven för alla sedan och jag fick 21 av 22, så det var bara den lilla andra grejen som jag egentligen visste. Dumt som sagt, mycket dumt. Eller egentligen mest irriterande att jag kunde fått full pott men inte skaffade det. Jag störde mig mer på det innan men jag är lite nöjdare nu efter att Andrea berättade att det bara var en som hade mer än henne och det var jag. Hon hade 19 poäng (grattis Sallyman också!). Även om det var ett onödigt fel så blir man ju alltid glad över att vara bäst. Staffan hade tydligen varit och läst våra prov och han mitt mindes han tydligt för det var ju så "roligt", med skadeglad min. Hm, fick inte ur honom vad han menade.

Ville sa att de som ville ha samtal skulle få det, så jag var lite på honom om när. Han skrattade och jag sa att jag ju verkligen ville se mina uppsatser. Han sa att han skulle ordna upp en tid, men också att han var rätt säker på att jag på min första uppsats fått MVG (!!!!!!!!!!!!). Om jag inte missförstod honom om vilken uppsats det var alltså, men det var den som jag skrev i början av terminen då jag missat alla lektionerna. Den sög och var en av de sämre sakerna jag skrivit. Sedan sa han att han trodde det var MVG på resten men att han inte var säker och heller inte rättat senaste uppsatsen. MVG på lektionerna och det jag gjorde var det också och han trodde inte att jag fått mindre än VG+ på något! JIPPIE, fast jag förstår inte hur han tänker riktigt. Jag måste läsa den där första uppsatsen igen, får väl göra det på samtalet. Bara för det så har jag säkert dåliga betyg upptäcker han, att han bara inbillade sig det.

Malin håller på och steker ett "bröd" som jag tänkte smaka nu. Sedan ska jag sova en stund och sedan blir det italiensk resturang och efter det bio (Watchmen)! Puss små barn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0