Dags att ringa snart?

KING KONGTrevlig dag idag. Jag fick hjärnsläpp när jag skulle påminna klassen om vem regissören till Dracula (1990) var. Francis Ford Coppola. Klurade på den hela dagen.

Vi såg King kong, Dracula och Frankenstein idag på filmhistorian. Frankenstein blev min favorit, med King kong som tvåa. Dracula är väl egentligen bra men jag suckar åt att jag sett Nosferatu och den från 1990 vilket gör att jag kan historien utantill och gör det såååå tråkigt. King kong imponerar för att vara från 1933 i flera avseenden.

Just nu vill jag bara lägga mig ner under täcket med mitt DS och somna av mig själv men det kan jag inte. Eller kan och kan. Vår lärare Ville som har filmhistorian ska ringa (eller på annat lämpligt sätt höra av sig via telefon) till alla och berätta om morgondagen. Han var öppen för förslag så det blir antingen bio eller valfri film i klassrummet - verkar det som. Så jag har ingen aning om när vi börjar. Jag skulle alltså kunna sova med mobilen vid örat för att både få cancer och sedan tinitus och hjärtstillestånd då han ringer och väcker (skrämmer) mig. Men jag väljer att vänta eftersom jag inte gillar att prata i telefon hundra procent nyvaken. Jag gillar inte ens att prata i telefon hundra procent vaken. Så jag ska med andra ord med trevlig stämma svara i telefon helst inom tio minuter och sedan ta sällskap av Super Mario. Nu ska jag borsta tänderna. PUSS.

(Okej, vet att jag gör narr av orginalet med bilden med närbilderna på King kong då är ju faktiskt jätteroliga. Speciellt om man jämför med Peter Jacksons remake vilket jag nu har gjort. Måste understrykas att det endast under närbildarna han ser såhär cp ut)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0