I "ska bara"-tider

Rubriken gör nog att ni förstår att jag har saker som kräver min tid, och att sitta här är en trevlig flyktplats som i längden ger mig ångest. Men vafan! Just nu tänker jag barabara på min lägenhet, inredning och allt jag ska baka i den. JAG HAR UGN. Helt underbart! Jag ska bli som en mysig mormor som går upp klockan sju en helg för att baka tre sorters bröd. Jag försöker förstå vad jag ska göra med allt men det löser sig. Jag kan ha en enorm jagbjuder-picknick med alla gotlänningar. Jag kan ge dem till alkolisterna vid Coop. Jag kan smula sönder allt och skänka det till andhonor i Almedalen (hanarna får inget, jag glömmer inte våldtäkten i första taget). Oavsett så löser det sig! Bara jag får använda ugnen. Denna mysiga sida är mitt nya fynd i sökandet på recept. Man kan göra egna kategorier där man samlar alla sina favoritrecept om man blir medlem. Vilket jag är såklart!

Bara för att jag är så överdrivet entuastisk just nu kommer jag antagligen använda ugnen en gång och aldrig mer. Äsch, att längta såhär mycket är bara underbart. Det får bli som det blir. Åh, fick en ny idé appropå ingenting. FRUKOSTBJUDNING. Jag måste bjuda över alla på frukost. Fast då kommer alla vilja komma klockan tolv och det suger. Äsch. Nu ska jag se till att få vissa saker gjorda. Sedan ska jag jogga i det underbara vädret. Pusselipuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0