Jag glömmer bort att andas

Utanför Louis VuittonJag fick en uppenbarelse imorse på vägen till skolan. Jag förlorade mig i franska minnen och sörjde att jag var i Visby och inte på väg till Paris - som vissa andra. Jag kom och tänka på när vi var inne på Louis Vuitton och att personalen inte varit snobbig alls. Och plötsligt mindes jag. Jag mindes ett stort ögonblick som jag lyckats att glömma! OTROLIGT. Jag mindes världens snyggaste man, i alla fall fransman. En expedit på Louis Vuitton som med sitt perfekta bruna hår, förtrollande stora blå ögon och gudaliknande kostymklädda kropp fått mig, Johanna och Linnea att tappa andan. Så fort vi kom utanför butikens portar utropade någon:
- Jag har sett den snyggaste mannen någonsin!
Varav alla instämde och sedan började skratta. Han kan ha varit Frankrikes mänskliga motsvarighet till Eiffeltornet!

Nu ska jag göra en jättegod kopp kaffe, avnjuta en god bok och mitt eget sällskap. Även om jag inte är i Frankrike har jag ju faktiskt fortfarande mig själv. Pilutta er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0