[Naaaj, jaeg e ju gottlendsk]

Hur kommer det sig att så många icke-svensktalande frågar mig om saker? Jonatan kanske har rätt, jag kanske ser gotländsk ut! Jag ser förmodligen ut att hitta i alla fall. Idag på min joggingrunda var det ett vandrar-par (såg ut som det i alla fall) som kom fram till mig:
- Do you speak English?
Jag stannade och fick fram ett osäkert "yes". De undrade om jag visste om det fanns en camping i närheten, då den precis bredvid tydligen var stängd. Eftersom jag är stammis på strandpromenaden råkade jag faktiskt veta att det åtminstone låg en stugby en bit bort. Mer än så var det inte, men frågan kvarstår fortfarande: Varför frågar alla mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0