Och det är bara glasögonen som fattas...

Idag så gjorde jag en sak jag aldrig tidigare gjort förut. Jag tog med min bärbara dator till skolan och jobbade på ett arbete i cafeterian! Igår skulle jag egentligen vara hundra procent klar med arbetet, men så kom jag på att mitt utvecklingssamtal idag skulle vara kl 9.40 och sedan fram till tolv skulle jag vara sysslolös. Så jag bestämde mig för att den tiden skulle vara bra att fylla ut med något vettigt. Så blev det. Med datorn i väskan promenerade jag senare än vanligt till skolan, mycket glad och nöjd. Jag hade mitt utvecklingssamtal med Staffan och fick reda på att (i alla fall av filmeleverna) hade bäst närvaro: 99 % - endast 1,5 timmes frånvaro. Fast dock kan det inte stämma (ska vara lite mer), men det gör mig inget. Inget annat nytt annars. Sedan fick jag reda på av Ingalill att svenskan var inställd vilket betydde att vi skulle sluta innan klockan två.

Med lätta steg tog jag mig till cafeterian och satte mig ensam i ett hörn där jag slog upp datorn. Det enda som saknades var ett par snygga nördbrillor för att fullända looken. Alltså nu menar jag inte att jag såg mobbad ut, bara smart och snygg ut. Fast antagligen såg jag mobbad ut men det gjorde mig inget. Jag jobbade tre gånger bättre än jag brukar. Det är inte alls mycket kvar att göra. Helt fantastiskt! Jag funderar helt allvarligt på att göra det här till min grej i höst.

Nu ska jag ut i solen och skriva lite vid havet till min nya musik. Jag måste passa på när det är så härligt. Sedan blir det tillbaka in för att slutföra skolarbetet. Åh vad nöjd jag är just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0