Singin in the rain

Utsikten under mitt paraplyDet plaskar och
smattrar. Folk skyndar med jackorna över huvudena, drar irriterat i sina blöta frisyrer. Jag själv kan inte låta bli att vara lycklig. Jag har ett paraply, lyssnar på två speciellt passande låtar och vill bara dansa! Då och då kan jag inta låta utan tar några danssteg, undrar exakt hur löjlig jag ser ut men bryr mig inte något vidare. Jag nynnar och ler stort mot alla jag ser, de försiktigt tillbaka och det blir varmt inombords. Jag tänker på att jag vill se en riktigt mysig film när jag kommer hem. Just nu lutar det åt Harry Potter men vi får se. En stunds läsande av bok blir det också. Jag blir så glad av tanken på regnmys. Tanken på att jogga har spolats bort i regnet, disken kan vänta. Ha en fortsatt trevlig regnstund gott folk, det ska i alla fall jag ha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0