Skönheten och odjuret

Det regnar, mmmm. Jag kan inte skryta med att jag åstadkommit så mycket denna eftermiddag. Plockat undan lite på golvet men så gott som hela städningen är kvar, precis som disken och engelskauppsatsen... Äsch. Just nu kvittar det, jag får väl i värsta fall skicka in engelskan tio i tolv i natt eller något. Gjord kommer den att bli. Bra saker jag åstadkommit redan är att jag har skrivit en egen musikalversion av Skönheten och odjuret som jag och min lillasyster ska göra i sommar. Antingen så sätter vi upp den eller så blir det en film. Vi får se hur det går rent praktiskt. Historien skiljer sig en del från orginalet. Odjuret är inget monster fysiskt - han är bara en mycket instängd och argsint kompositör. Mer säger jag inte!

Nu är i alla fall de kommande veckorna planerade. På fredag kommer mamma så henne umgås jag med i helgen, fredagen efter det åker jag hem till Åskebro - precis lagom för att hinna träffa Anna (med flera såklart) innan Kristihimmelsfärd långhelgen efter det. Då är jag också hemma, men inte Anna för hon är i Danmark! Nu ska jag ägna mig åt helt fel saker igen pusselipuss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0