Fredagsskola och inflyttande

Igår var det datakunskap, matte, historia och idrott. Kan översättas till: Alla rätt på powerpoint-provet (verkligen svårt, hrm), inget ovanligt, mordförsök  och orientering. Mordförsöket står för Joannas och Måns redovisning om Mao Zedong (eller hur efternamnet nu stavades). Jo dom var duktiga och Måns fakta var bra.. men på tok för lång. Tre minuter med Joannas inledning, och sedan 30 med Måns fakta. Max var 20 min. Joanna fick korta ner sin analys för att tiden skridit över så mycket. Gud verkligen. Jag förstår inte hur det lyckades. Jag hörde inte mycket kan jag ju säga. Bet bara sönder mina naglar av tristess.

Efter historian var det lite "skaviverkligengåpågympan"-diskussion av mina vänner, vinkade av dem och sedan idrott. Kort lektion och sedan pratade jag i telefon med Isa och det var trevligt. Efter samtalet mötte jag upp mamma, pappa och Malin utanför min nya lägenhet. Så vi flyttade in med möbler och grejer. Sedan blev det middag på crêperiet, mums. Jag fick två nya gammelflaskor därifrån. Flaskan till den franska ölen Fisher (typ mastadont öl: 65 cl, 6,0 %) och den till franska lemonaden Lorina som Malin och jag drack.

Nu sitter jag i mitt vanliga rum och ska städa, plocka ihop och göra mig iordning. Sedan blir det farväl för absolut föralltid. Mamma och pappa vill att jag ska stressa men nä tack. Jag tar det lugnt. När jag är klar ska jag (om de tillåter alltså, hrm) gå ner till Almedalen för att göra läxor, och senare gå upp för att flytta in ordentligt i nya lägenheten. Ikväll blir det ingen spelning för Jonatan dissade mig totalt för han skulle städa. Jag har ersatt honom med Robert med familj - blir nog trevligt.
Jag känner att det här är ett väldigt ihopslafsat och dåligt inlägg. Men nu vet ni alla fall vad jag har haft för mig. Här kommer lite bilder. Puss.

Lillasyster på ICA
Malin och jag handlade mat till nya lägenheten på ICA Atterdags - ca 40 m från där jag nu mera bor.
SNIGLAR
SNIGLAR FINNS PÅ ATTERDAGS!! Vad glad jag blev. Jag har alltid velat göra en fransk snigelmiddag sedan jag var i Paris förra året. Nu kan drömmen uppfyllas! Väldigt dyrt, men säkert värt!
Pappa
Middag på Crêperiet. Pappa gillade sin gallette: Fetakyckling (bladspenat, fetaost, kycklig, tomat). Malin beställde Skagen, mamma Vitkökskycklig (luktade ljuvligt, men bytte med Malin sedan då Skagen var lite för vuxen för henne) och jag Spenatlax igen (kan inte riktigt skiljas från den).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0