Underbara lördag

IKEA sovrumJag ångrade inte att mamma fick välja Stekta gröna tomater! Grym film som alla bör se.

Idag har jag och min mor shoppat. Jag har köpt en jättestor (typ)tshirt med ett träd på och ett par vita sommarjeans. Så jag ska bara köpa ett par snygga solbrills och sedan är jag snyggast i stan. Eller något åt det hållet.
Vi åt en av de godaste salladerna någonsin på café Amelia. Någon ung vegetarian tjej som äger det. Mums i alla fall! Laxen och de gröna oliverna is to die for. Sedan bjussade mamma på ett snäckljus som jag ska ha i min lägenhet som jag får tillträdde till 29 MAJ! Lyckans dag. Efter tjugo minuter på Bolaget (inte alkoholstället utan en affär med massa smått och gott) har jag blivit inredningsgalen och ska förvandla mitt kommande boende till en retro dröm. Mitt egna lilla färgglada himmelrike som har en ugn. Jag blir lycklig av bara tanken! Under kristihimmelsfärd blir det en räd på IKEA där jag ska köpa köksmöbler, kökssaker, bäddsoffa och en säng (kommer aldrig se ut som på bilden, bara så att ni vet). Kanske mer, vet inte riktigt. Irriterande nog har mamma och pappa ett finger med i spelet då den ska hyras ut i sommar = det blir ingen rolig färgexplosion. Men om jag lyckas använda mina retorikkunskaper rätt så ska jag nog få vad jag vill. Efter en titt i den rosa "Kaxiga tjejer"-boken (som går ut på att man ska få vad man vill ha) så fixar det nog sig. Jag tror till och med att den har ett inredningsavsnitt. Det ska jag komma ihåg att kolla upp!

Nu ska jag ta en kopp kaffe och sedan fixa lite, sen blir det jogging, kvällsmat på Creperie & logi och sedan filmen Da vinci-koden. Underbara lördag! Ha det.

Kommentarer
Postat av: eddie

Vad var det jag sa? Bloody hell its to die for(inte bokstavligt talat kanske men det lät coolt) :D

2009-05-10 @ 11:46:06
URL: http://ingentingnyttundersolen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0