Au revoir mes amis

Tour de eiffelJag har vinkat av en mamma som precis som vid alla farväl är gråtmild och om 6 minuter ska jag vandra mot skolan. Jag tänker mest på hur extremt orättvist det är att Anna, Eddie och Isa ska till Paris idag. Visst jag var där förra året, men ändå!

Här är mina bilder från de dagarna: http://ochvikmralltid.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1210716001&id=208872024 (14-17 maj)

En dag kommer jag i alla fall vara tillbaka i Frankrike. Jag är övertygad att det är innan jag fyllt 21! Men som alltid är det den som lever som får se.

Så vad ska jag göra när de lyxar runt på Paris gator? Hm, idag ska jag ha mina nya vita byxor och lämna tillbaka en film på bibblan. Ja, egentligen varför avundas jag dem? Vilken kanondag det här måste bli! Nej, skämt åsido. Jag klarar mig. Jag kan alltid göra min vardag lite fransk med baguetter, filmen Delikatessen som jag än inte sett, vindruvor och brieost. Undrar om dom har sniglar på Coop? Dock lär det enda som sker av nämnda vara filmtittandet. Man kan inte få allt antar jag.

Aja nu ska jag stänga ner datorn och sätta på mig jackan. Ha det så bra! Au revoir mes amis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0