Valborgsmässoafton

Så det var alltså valborg! Ingen deprimerande "jaha det var det"-känsla här inte (levde upp till mitt "man lever bara en gång" ganska bra). Jag hade mycket roligt! Anna blev kvällens konstanta festkompis som jag mötte upp ca kvart i åtta i Kolbäck. Sedan var det lite krångel med David R och Rasse men tillslut så var de med också - och jag+dom+många andra begav sig mot Robin Larsson. Väl där så var det massa andra (i huvudsak pojkar) och det var trevligt. Inte för vi var där länge, några puckon (alla förutom jag och Anna) tyckte vi skulle tillbaka till Kolbäck och brasan där. Och brasan i Kolbäck = pensionärer, föräldrar och orkester ifall ingen visste det. Men självklart kom ingen dit och resten av valborgsmässofirandet tillbringades mellan Robin Larsson och brasan.

Nu sitter jag hemma och är nöjd och stinker rök (tänkte först för att det var brasan, men mindes sedan att jag aldrig varit vid någon). Kvällen kan sammanfattas som gosig med många kramar - och korv. Förstår inte om det verkligen var sant att några klockan tolv på natten började servera varmkorv. Plus att jag och Anna såg en skylt med en bild på en jättestor korv där det stod "Livräddaren". Ironiskt. Och jävligt kul just då.

Någon gång idag ska jag, Anna, Isa, Annika och Eddie ses för sammanfattning. Jag längtar efter att få höra Annas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0