Vilse i förälskelsens skogar (Fortsättning "KASTRULL")

GLÖMDE BERÄTTA EN SAK!!! Det hände en mirakulös sak bara sådär hos Brilli igår. Jag föll hjälplöst ner i kärlekens grop. Jag gick vilse i förälskelsens skogar. Tillsammans med Eddie på väg ned från ovanvåningen för en kisspaus får plötsligt fjortismusikens dunkande ett avbrott för riktig musik. I trappan når ljuva toner mina ljudsskadade öron. Johnossi: Man must dance. Egentligen hör jag inte, vet bara att det är den. Världen stannar upp. Vilka lyssnar mer på Johnossi än jag själv? Sally och min bror. Inte är det många och jag inser att jag till varje pris måste få tag den som satte på låten. Min själsfrände i musikens djungel! Jag kastar mig upp för trappan igen, springer mot rummet där datorn befinner sig och krockar i dörröppningen med en pojke. Jag ser på honom - han ser på mig. En pojke som jag nästan känner väl. Jag frågar andlöst om det var han som satte på Johnossi - och det var det. Jag blir helt lyrisk. Förälskad, döv, stum (nja) och till mig. Min mörke riddare för mig till sitt palats där vi älskar natten lång. INTE. Vi gick in i rummet igen där vi pratade lite musik och valde ut lite. Måste väl erkänna att hans musiksmak faktiskt inte var ren rakt igenom, men det spelar inte någon större roll. Cool musikupplevelse. Och denna version är extremt överdriven ifall något pucko inte fattat det, dock gör det den inte mindre sann. NÅGOT ATT TÄNKA PÅ.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hallå det låter som att du är ensam om att lyssna på Johnossi!? ICKE! Är däremot nyfiken på vem det kan vara.. hm.

2009-05-24 @ 11:37:37
URL: http://nitton9tre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0