HÄXUL

Jag älskar min lärare Arvid. För det första är han jättecharmig och rolig, för det andra är han superduktig och för det tredje så verkar han känna hur mycket bra folk som helst. För ett tag sedan "kom han ju på" att han gjort film och gått på samma skola som Espen Sandberg (den ena regissören till Max Manus). Gissa vad han berättade idag?

Jag tittade igenom något gammalt nr av en tidning (se bilden för omslaget på denna) och hittade en skitsexig bild på Håkan Hellström, som också är ganska lik Arvid till utseendet. Staffan höll inte med mig, men jag gick till Arvid, höll upp bilden, pekade och sa:
- Visst ÄR ni lika?
Arvid log (det gör han alltid).
- Håkan? Ja lite kanske. Han är ju en gammal kompis till mig!
Jag höjde lite på ögonbrynet och frågade om han menade allvar.
- Jaa. Kompis och kompis, vi känner varandra i alla fall. Jag har gjort en video med honom.
Jag skrattade och Arvid la till (leende):
- Vi är ju båda göteborgare, du vet.
- Ja, för alla göteborgare känner varandra.
Arvid skrattade och jag gick.

Sedan vet jag inte om han gjorde en video MED Håkan eller med honom i, men det kan jag lämna åt mitt ovetande.
När jag slutar så har jag väl fått reda på att Arvid känner åtminstone 10 kända personer till. Det ska bli spännande att se vilka dessa är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0