Odjuret vs. Odjursmänniskan

Jag och Caroline hade en mycket intressant (och främst hetsig) diskussion idag. Nämligen om Odjuret i Skönheten och Odjuret. Jag började prata om en lista jag håller på och gör, om de bästa Disneyscenerna. Vi kom då självfallet in på just slutet i Skönheten och Odjuret. Jag påpekade då hur synd det var att Odjuret förstör hela scenen genom att vända sig om och vara så sjuuuukt ful som människa. Då säger hon emot mig!
- VAA?! Odjuret som människa är ju snyggast av alla Disneykillar någonsin! Han är ju jätteäcklig som odjur!
Det blev en vild diskussion som egentligen mest innehöll "jo", "nej", "jo", "nej". Nu tänker jag dock en gång för alla motbevisa Caroline:

Odjuret är en mycket stilig varelse. Kan vara skräckinjagande som arg, men han är stilig. Och grymt sexig med hjälp av Tommy Körbergs redigerade röst.

SOM SAGT!

FUUUUUL.

Här är klippet. Tyvärr så finns inte den vackra sorgsamma dialogen mellan Belle och Odjuret med, men fokus är ändå Odjursmänniskans groteska fulhet. Man tror ju verkligen att han ska vara snygg, och det finns hopp om det ändå tills han vänder sig om i superspeed och skrämmer slag på alla. Och så "Belle, det är jag!" med plötsligt värsta mesrösten medan han tar på sig själv. Det går ju inte att tycka att han är snygg. Att man inte låter sig tilltalas av Odjuret förstår jag. Men som människa går det ju verkligenverkligen inte att gilla honom! Jag lovar att det var just den biten som snuvade filmen på en oscar.

Tillägg: Fin kommentar på klippet ovan.


Kommentarer
Postat av: Carro

snyggsnyggsnygg! han ser lite ut som Martin Rolinski i BWO thihi ;)

2009-11-18 @ 19:32:15
Postat av: Emelie

Men neeeej!! FELFELFEL. FULFULFUL. Kolla stirrblicken, haha!

2009-11-18 @ 19:54:34
URL: http://generationlostinspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0