Scenografifilm: En Jonatan-klassiker

Nästan hela teamet är samlat någon gång innan lunch. Vi pratar scenografi och planering. Jonatan är rekvisitör och skulle fixa kläder till skådespelarna och skulle därför ringa till dem om storlekar. Plötsligt kommer han inrusande:
- Han Albin är ju helt cp!
Alla ser förvirrat på honom.
- Va?
- Albin är helt störd!
- Albin? Vem är Albin?
- Skådespelaren!
Jag flinar lite.
- Du menar Ruben va? (vi har ingen skådespelare vid namn Albin)
- Öhh, jaha, ja just ja. Skit samma, han är i alla fall helt störd.
Alla ser förbryllade ut.
- Varför?
- Ja, jag ringde till honom om storlekar och han ba "Mjaaee, jag gillar naket", imiterar Jonatan med skum pervoröst.
Alla skrattar.
- Sa du vem du var då, och att du jobbade med filmen? undrar jag (typisk sak han skulle glömma).
- Ja jag gjorde det! Men han höll bara på och drev! Jag tror jag väckte honom.
- Hm, säger Bamse. Det låter inte som Ruben, han brukar vara seriös.
- Ja, det trodde jag också.

Det tar några minuter, och Jonatan inser att han har ringt till en "Albin" på sin mobil - inte Ruben. Smidigt, haha. Och så himla typiskt Jonatan.


Kommentarer
Postat av: Joanna

HAHA!! Så typiskt Jonatan! XD

2009-11-19 @ 21:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0