Scenografifilm: Klart för start

Mitt manus blev inte valt, fast det visste jag väl egentligen redan innan. Lite extra minus på röstskalan var väl att Jonatan var i min grupp och den enda sportsliga i hela klassen som inte röstade på sitt eget manus. Och så var inte André där heller. Minus två röster alltså. Sög, fast vi hade nog inte blivit valda ändå men jag vill gärna ha samma förutsättningar som alla andra, hmpf. Däremot (på plussidan) så tyckte Arvid och Staffan (lärarna) att mitt och Andreas var de bästa och mest genomarbetade manusen så jag är nöjd ändå. Andreas blev dock lyckosamt valt.

Så nu är jag produktionsassistent (VARFÖR? Inte ens Staffan hade ett vettigt argument på det) i produktionen av filmen "Man tager vad man haver, det är ett bra recept" som är byggt på min idé om demonstrationstågsproblemet. Jag är glad över att få arbeta med Bamse (produktionsledare). Vi samarbetade bra under dokumentären och jag trivs med honom. Fast jag trivs i för sig med hela gruppen.
Aja, nu ska jag stänga ner datorn. Imorgon blir det "Mot våld för medmänsklighet" för hela slanten vilket jag inteeee orkar. Jag håller helt med, men orkar inte gå runt och titta på utställningar, se filmer och debatter hela dagen. Slöseri med produktionstid också för den delen.
Aja, puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0