Vi tänder ett ljus i advent

Det har varit en underbar adventshelg. I fredags var jag hos Eddie och mös i hennes kök med Lovisa, Anna och Annika. På lördagen åkte jag tidigt in till Västerås med familjen, köpte Pelle Svanslös, tröja, mascara och concealer. Jag letade också förgäves efter mitt schampo: HUR KAN DET FÖRSVINNA FRÅN JORDENS YTA? Helt sanslöst. Om någon hittar Herbal essences - SÄG TILL.

Resten av lördagen var bara till att umgås med familjen. Malin och jag filmade lite. Innan vi skulle sova så gick vi igenom gamla skolgrejer. Det är en sån grej som alltid garanterar mycket skratt. Malins saga och Sockertopp var helt sjukt rolig. Sockertopp berättar för "Snöman" om hur hennes mamma dog. Vilket Sockertopp minns fast hon var en bara månader gammal bebis (som dessutom såg ut som en snigel). Dessutom kunde hon prata då. Mamman var en uppfinnare och en dag började det brinna. Hon tog Sockertopp i sina armar och sa:
- Blommor är vackra, men du är vackrare som en ängel.
Sen så kastade sig mamma ut genom fönstret.
- Mamma, mamma vi klarade det! (skriker bebisen) Mamma, lämna mig inte!
- Jo, sa mamma.
Hahhaha

I lördags öppnade jag också Isas födelsedagspresent, och den är PERFEKT. Helt underbar. Något av det vackraste jag sett. Jag vet inte hur många gånger jag öppnat lådan den här helgen bara för att titta på den. Ganska korkat att säga något om den här så hon får massa förväntningar antar jag, men går inte att låta bli.

I söndags så julpysslade Malin och jag. Familjen adventsfikade lite också. Myyysigt. Nu är jag tillbaka i Visby och jag har fått upp en adventsstake.
Hej hopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0