'Who the hell stops drinking in the middle of a bloody war?'

Roger MooreKort skoldag idag också, dock den sista för imorgon ska vi ha manus och på fredag filmhistoria. Vi hade först samling, som avbröts väldigt hastigt av en Staffan (läraren) som tystnar mitt i en mening, stirrar på klockan på väggen och utropar:
- FUCK!
Och sedan rusar iväg med ett "Sätt igång! Jag måste vara hos tandläkaren om tre minuter!". Så jag var kvar en stund, gick hem och sedan tillbaka till klockan tolv för klassråd. Sedan hem igen och under eftermiddagen har jag varit så duktig att jag dammsög. Dock så förstår jag inte vart tiden har tagit vägen. Men det är ett mysterium som jag inte tänker ta mig tid att lösa. Nu ska jag nämligen göra mig i ordning för natten och sedan fortsätta läsa Roger Moores självbiografi. Faktiskt så är den rätt trevlig att läsa, trots att jag inte har något intresse av honom. Jag har inte sett tillräckligt mycket för att uttala mig om han är en bra skådespelare eller inte, men kommer inte direkt gå in för att ta reda på det.
Jag skrev igår att jag inte trodde att jag sett en Bondfilm med honom - men se det har jag visst det! Moonraker är den engelska titeln. Lustigt nog så hade jag, Bamse, Staffan och Arvid nämnt den på morgonen (Andrea skulle ta bort sin tandställning -> läskiga tandställningsskurken Jaws i den filmen).
Aja, nu ska jag borsta tänderna. PUSSELIKRAM

PS. Jag såg nyss Max Manus (rubriken är replik från filmen), skriver om den imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0