Jag hjärta kaffebryggaren

Jag gillar verkligen att brygga kaffe. Jag har kunnat det i evighetersevigheter - först lärde jag mig det för att kunna göra kaffe åt mamma och pappa. Det är något fridfullt och hemtrevligt med kaffebryggare. Allra mest gillar jag den hemma i Åskebro, men min här i Visby funkar också. Denna morgon ville jag inte ha kaffe sådär jättemycket, men tanken att få brygga det livade upp stämningen. Så därför står min kaffebryggare och puttrar.
Stoppa i filtret, hälla i vatten i och se det bli lite brunt av det gamla kaffet, sedan föra över det till bryggaren. Känna doften av kaffearomen innan man tillsätter kaffet i bryggaren - aromen som luktar mycket godare än färdigt kaffe någonsin kommer att smaka. Sedan får jag trycka lätt på knappen - klick. Den börjar först lätt puttra, och sedan brygger den en kortare stund. Ljudet av en kaffebryggare är nog ett av världens bästa ljud. Sedan är det klart och står bara där och sprider en hemtrevlig doft.
Jag älskar att brygga kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0