London 2009: Materialist

Ren shoppingdag idag. Helt underbart. Jag har bara några saker kvar på min måste-köpalista. Så vad har jag då inhandlat?
- English breakfast tea från Harrod's (tillhörande fin burk)
- Harry Potter and the prisoner of Azkaban, också från Harrod's. Det är ett projekt jag har påbörjat: En Harry Potter-bok på engelska varje gång jag är i London. Detta är nummer ett då, och jag tog min favoritHarry.
- Enduring love av Ian McEwan från Europas största bokhandel Waterstone's. Jag såg filmen nyligen och ville läsa boken också. Den manliga engelsmannen som tog betalt informerade mig följande: "I read it, and it's absolutely brilliant".

Sedan så var jag inne på HMV som Joanna tipsade om billig musik. Enorm affär med film, musik och lite annat elektroniskt. Jag blev kär. Planen var att köpa en film som inte släppts i Sverige men det var alldeles för mycket bra för att det skulle funka.

Inhandlade filmer (4 för £20):
- Max Manus
- The Duchess (med Ralph Fiennes och Keira Knightley, velat se jättelänge)
- Flashbacks of a fool (med Daniel Craig. Har aldrig hört talas om den förr, men Daniel Craig var sexig på framsidan)
- The Edge of love (också med Keira Knightley och också velat se jättelänge)

Musik (2 för £10):
- The last shadow puppets, The age of understatement
- Keane, Hopes and fears
- White lies, To lose my life
- Arctic monkeys, Whatever people say I am, that's what I'm not

MYCKET nöjd.
PS. HMV sålde Kent! (eller rättare sagt; HADE sålt, skivorna var slut) DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0