London 2009: Potty patty

- This is Malin Eriksson, sending from London ... live.
(lillasyster "sänder" med sin mobil som bara tar typ 15 sekunder per film, vilket betyder MÅNGA filmer)

Jag åt med familj nere på puben The Swan som ligger nära hotellet. En servitör som gett oss maten kom plötsligt fram medan vi åt och sa:
- Allt bra?
Alla fick en mindre chock och började skratta. Killen var svensk och han jobbade och bodde här sedan några månader. Han tipsade oss om marknaden i Camden till min stora glädje. Det är nämligen så att jag i min kalender har en halv sida men grejer om London skrivet huller om buller - saker jag ska köpa, ställen jag ska besöka osv. Det står bl a "Camden" och jag kunde inte för mitt liv minnas varför det stod det. Men killen friskade upp mitt minne. Joanna var i London för ett år sedan och hade tipsat mig om lite grejer jag skrivit ner, utan mer ingående beskrivning dumt nog.

Nej nu ska jag läsa Harry Potter och övertala lillebajset att gå och göra sig i ordning.
See you tomorrow!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0