London 2009: Sammanfattning bilder

DAG 1 (18/10)
Malin
På Arlanda där vi fikade medan vi väntade på att få gå igenom gaten. Malin poserar med kaffe och min supersnygga kalender. Bilden tog strax innan jag såg Stellan Skarsgård!
Brittisk toalett
Den brittiska toaletten som jag ville lägga upp i ett av de första inläggen, men TYVÄRR så funkade det ju inte då. Så här har ni den; Brittisk toalett på Heathrow airport. Undrar hur många britter som bajsat i den?

När vi kommit fram till hotellet (Mornington hotel) så åt vi på puben The Swan, och sedan tog vi en promenad i Hyde park. Malin och jag gick ensamma förutom här i början. Mamma på bilden, Malins handleder, händer och mobil i vänstra kanten.

Fortfarande Hyde Park; mamma i bakgrunden och jag och Malin längst fram.

Jag gillar den här bilden. Fortfarande Hyde Park.
Hotellet
Hotellet! Tagen innan vi gick ut och åt. Detta var ett sitt-rum precis bredvid lobbyn. Jag tycker det ser lite engelsk jaktaktigt ut.
Malin i lobbyn
Fortfarande innan vi skulle ut och äta. Malin i lobbyn.

Italiensk resturang. En av de godaste pizzorna jag ätit, dock så var jag inte så hungrig så jag åt ganska lite. Fotograf: Servitören (mycket ivrig att få ta en bild)

DAG 2 (19/10)


Malin och jag på morgonpromenad i Hyde park, jag i blött hår.

Malin tog en bild på en av de många ekorrarna där.

På väg ut på äventyr.

SHOPPING!! Fast för mer än bara tio pund.

Te från Harrods, 2x2 skivor för £10, 4 filmer för £20 och böckerna Enduring love och Harry Potter.

Vi åt på The Swan på kvällen. Här hade Malin berättat världens roligaste historia om när hon hade en minnesplats för Anna Lind som hon gick till varje dag, hahahaha. Fortfarande skitkul. På bilden "are we laughing our heads off". Tårar i ögonen.

Den svenska killen som jobbade där tog bilden. Malin, jag, mamma och pappa.

DAG 3 (20/10)

Åter Malin och jag i Hyde park. Nu på väg till Harrods igen.

Malin i CHRISTMAS WORLD på Harrods.

Lunch på Harrods. Sexig Malin till höger.

Den traditionella puben vi åt på den kvällen. Den hette Nag's head. Förstår dock inte varför det står Kevin Moran på markisen?

Jag såg en buss med Harry Potter-reklam på sig, RON! Dösexigt. Bussen stod jättelänge vid rödljus, men min mobil var avstängd och det tar en evighet att få på den. Precis när den var på och segade så började bussen åka iväg, men jag lyckades få en suddig bild i alla fall.


DAG 4 (21/10 - FÖDELSEDAG)
Liten födelsedagspresent av mamma och pappa från Fortnum & Mason. Litenliten kaka med marsipan. Kakan smakade jul, och var precis som jag tänker mig engelsk julkaka med russin, kanel och sånt.

Vi var på ett krigsmuseum, och där kunde man prova hjälmar och gasmasker från andra världskriget. Jag ville inte ens peta på dom, men pappa provade glatt en hjälm.

Malin och jag efter Oxford street, på väg hemåt. I våra nya jackor vi köpt dagen innan på Zara.

Dagens fynd. Hot fuzz (som jag sett förut, helt underbar. Malin och jag såg den när vi kommit hem till hotellet), Happiness, te från Fortnum & Mason och The boat that rocked soundtrack (finns grymt snygga bilder med!!).

Vi åt på The Swan igen (önskemål från pappa).

Jag blev trött på att alla skulle ta bilder hela tiden. Mamma och jag.

DAG 5 (22/10 - ÅKTE HEM)


Kort besök på Oxford innan vi var tvungna att ta tåget till Heathrow. Jag köpte Enduring love (filmen) för mina sista fem pund i plånboken. Sedan fikade vi på Starbucks. FÖR varmt kaffe. Jag blev galen. Dock mycket god philadelphia/lax-macka.'


Trots irriterande kaffe när man har bråttom, så hade Starbucks något mycket trevligt. EN JÄTTESTOR BILD PÅ BILL NIGHY (med en stekpanna!). Och massa andra tråkmånsar förstås. Jag såg en bok liggande som hade med bilderna att göra som hette "Inspirated by music" eller något. Bill Nighy valde Bob Dylans Things have changed (syns ju). Jag är inte förvånad att det är just Dylan, eftersom han tydligen är jättefan av honom.
Innan vi gick ut så gick brandlarmet. Men det slutade sedans så det var väl falskt alarm.

Det var allt jag hade i bildväg från London! Mycket trevlig resa, förhoppningsvis tar det inte allt för lång tid innan jag besöker staden igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0