London 2009: Rupie, pubar och walesare

Det hände inget sensationellt idag precis. Vi var på the Science museum, som faktiskt var ganska trist. Mest bara saker att titta på, men inträdet var gratis så det var lugnt. Vi såg en 3D-film som hette Deep sea med Johnny Depp och Kate Winslet som berättarröster med musik av Danny Elfman. Film om havet på jätteduk, det var skoj.

Innan Science museum så var vi inne på Harrods en sväng igen eftersom mamma ville det. Vi tappade bort Malin. Det var det roligaste som hände där inne. Sedan hade dom ett "Christmas world" som var, eh juligt. Jag köpte en jacka från Zara som ligger bredvid Harrods. Lite förvånad själv faktiskt, jag har jättesvårt att hitta kläder och SPECIELLT jackor.

JAG HAR TRÄFFAT PÅ VÄRSTA WALESAREN. En taxichafför och jag hörde inte så mycket men åååååh. Jag bytte omedelbart ut honom till Rhys Ifans. Det var helt underbart.
Vi åt kvällsmat på en riktig gammal pub i Kensington. Irländsk musik, världens brittiskaste människor och såg ut som en klassisk bypub. Efter det så var vi nere på The Swan nedanför hotellet igen och hälsade på vår svensk.
OCH så körde en doubledecker förbi OCH den hade RUPERT GRINT på sig. Reklam för Harry Potter som är lite eftersläntrad antar jag. Jag fick en extremt suddig bild, men jag är nöjd. Appropå Harry Potter så försökte jag komma på om det verkligen var Emma Watson på Burberrys affisher och har kollat upp det nu - det var det!

Imorgon (min födelsedag) blir det Oxford street lite igen för Malin ska till Primark (suuuuuuuperbillig klädaffär) och HMV (hon ska köpa Twilight-boken på engelska), sedan ska vi till ett krigsmuseum som ska vara otroligt bra och gripande. På min lista står också Trafalgar square, ett armband, movieum och bio. Känner att något måste tas bort om tiden ska räcka till. I filmval lutar det åt The Imaginarium Of Doctor Parnassus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0