Statistjobb igen!

Jag fick nyss ett trevligt sms från scenläraren Wolfgang! Jag ska vara med som statist igen i Maria Wern-filmen/serien!
Idag på klassrådet så sa han att de hade hört av sig igen och ville ha sex stycken statister till en inspelning på flygplatsen imorgon. Sceneleverna hade förtur, men de mycket få som var där var inte så intresserade. Han frågade om några av oss på film var det, och jag och Theo anmälde oss. Han skulle först höra av sig till de andra sceneleverna, och tog mitt nummer medan han viskade hur skamligt det var att ingen var intresserad. Så med inga större förhoppningar har jag väntat på ett sms och fick det nyss! I reskläder ska jag med reskläder stå utanför Österport klockan 12.40 imorgon. Det ska verkligen bli spännande. Eftersom vi är lite färre statister den här gången kanskekanske jag kommer kunna iaktta filmandet på närmare håll. HOPPAS. Ahjustja, jag får 350 kronor för det lilla äventyret också! Jag skulle gärna göra det gratis, men lite pengar sitter inte fel just nu.

Så det blir alltså upp tidigt imorgon, jogga, sedan duscha, frukost, diska och sedan städa min lägenhet till perfektion. Ge mig av och komma hem och möta syster och mamma. Med skräckblandad förtjusning ser jag fram emot morgondagen. Ha det bra små höstmonster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0