THE BOAT THAT ROCKED

The boat that rockedJag är för extatisk för att skriva en vettig recension.
I torsdags köpte jag The boat that rocked, vilket dokumenterades här. Genom mycket god kunskap att lägga band på mig själv så lyckades jag hålla mig till lördag kväll, då jag och Eddie skulle sätta oss i hennes soffa och sätta skivan i DVDspelaren.

Den geniale regissören och manusförfattaren Richard Curtis har släppt lös sextiotalet i en ny och minst lika bra version. Till hjälp har han fantastisk orginalrekvisita, den bästa musiken från 60-talet och den bästa skådespelarensemble mina ögon på länge skådat. De nya skotten och de gamla veteranerna bjuder rätt och slätt på perfektion.
Ike Hamilton är Harold - den snällaste mannen på jorden, Tom Sturridge sätter sin tonårige Young Carl som en smäck och Tom Wisdoms Midnight-Mark får vem som helst att skratta, imponeras och en aning förföras - och vem är Tom Brooke? Kan man vara så mycket Thick Kevin utan att vara dum på riktigt? Dessa får givetvis sällskap av ett par bra men inte lika nämnvärda. Några som däremot råkar vara mer än bara nämnbara...

Bill Nighy lyckas vara supercool utan att vara en DJ, Kenneth Branaghs dödligt seriösa karaktär är klockren, Emma Thompson briljerar oigenkännlig i sin pyttebiroll, Philip Seymour Hoffman slänger retliga "fuck" i alla som ifrågasätter att han fick en oscar och Nick Frost är Dr. Dave - är min andrahandsfavorit med ett hårstrå från nummer ett. Så rolig, underbar och genialt improviserad.
Så vem är då nummer ett? Han fick imorse ett eget inlägg... och fick naturligtvis också pryda min header. Han är anledningen till att jag sett filmen igen. Han fick mig att prata mig till sömns om honom och den lördag natt, oavbrutet tänka till hela söndagen vilket gjorde att jag inte kunde plugga, på natten hade jag en trevlig fantasti i mitt huvud som jag sedan somnade till och  denna morgon vakna med det i huvudet. Och min dag har han inte varit ostörd. Jag har ständigt och regelbundet haft besök av Rhys Ifans.

Rhys Ifans spelar Gavin Kavanagh. DJkungen som återvänder till Radio Rock i den snyggaste lila kostym världen skådat och sedan sätter sig ned med micen tätt intill sin mun och viskar:
- Are you doing something dirty?

Jag funderar helt ärligt att låta Rhys Ifans peta ner Gary Oldman på sin förstaplats som världens sexigaste man. Om han inte personligen gör det så gör hans karaktär det. Men oavsett så ska jag ta mig en rejäl titt på hans filmer. Om jag räknat rätt har jag bara sett tre, vilket är skamligt med tanke på hur enastående han är.

Men innan jag gör det och avlägger en rapport här så ska ni mina vänner se denna film. Låt er dras med i denna totala lycka. För det är en musikalisk, filmisk och sexuell orgasm mina vänner. Just open your knees and feel the breeze!


Kommentarer
Postat av: Eds

Fuck you jag ville ha honom som header!

2009-09-15 @ 20:32:30
URL: http://ingentingnyttundersolen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0