Veckans lista: Det bästa med att det regnar

Jag har fått lite listmani efter att ha hört två Värsta språket-redovisningar igår som innehöll listor. SÅ jag tänker publicera en här. Jag vet inte om det blir någon varje vecka precis, men om det skulle bli det så heter den Veckans lista vilket är smart.

Igår så stötte jag på det värsta regnet jag varit med om. Uttrycket "himlen föll ner" grundar sig helt klart på sådana typer av regn. Så därför, de 5 bästa sakerna med att det regnar!

FEMMA. Det blir mörkare. Mörker är underbart. En solig eftermiddag på hösten kan vara hur mysig som helst, men en mörk höstmorgon är så mycket bättre. När det regnar försvinner solen och det blir en aning mörkare utomhus!
FYRA. Att mysa blir mysigare (eller hösta såhär års). Gosa ner dig under täcket med en kopp te som du avnjuter till en bok eller film. Eller varför inte bara lyssna på regnet som smattrar mot rutan.
TREA. Man kan bli blöt. KAN vara en nackdel om man ser det negativt. Men att bli blöt kan vara en av bästa upplevelserna. Ut i regnet med Singin' in the rain och Raindrops falling on my head i öronen - ta en promenad, hoppa i vattenpölar, gunga eller varför inte dansa?
TVÅA. Perfekt pysselväder. Det är mycket lättare att pyssla på julen, med det betyder inte att det inte går att göra det annars! Det gäller bara att hitta på saker att göra. Kort att skicka till släktingar, fota, fina saker att sätta upp på väggen, personliga fotoalbum, sticka, måla, skriv en historia, baka, designa glas/porslin eller varför inte göra din egen t-shirt?
ETTA. Du kan sitta inne utan att få dåligt samvete. Få sol på sig? Få frisk luft? Ut och röra på sig? Nej - det regnar ju!

Måla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0