Ordbajsande om Sims och bra böcker

Ja ni har ju inte hört så mycket från mig som ni brukar göra den senaste veckan. Jag är hemma över påsk och jag har liksom inga internetvanor här. Det blir Sims i så fall. Mycket Sims faktiskt. Jag har en stor glad familj för tillfället, lite för stor då jag tvingades skicka ut tre av familjens sex barn för att min äldste son Sezuan skulle kunna ha en chans att bli gift någon gång.

Den halvan av min tid som inte går till Sims har jag ägnat åt att läsa. Jag har fått en riktig läsperiod, och en sådan har jag inte haft på flera år. Hur kan man tycka om något så mycket men ALDRIG göra det? Det är så knasigt. Jag har i alla fall nu läst ut alla uppföljare till min barndoms favoritbok, Skämmerskans dotter. Gud vad bra dom är. Tredje boken höll jag på att dö tusen gånger över hur hemskt allt var, och sedan så tårades ögonen rejält när jag trodde att en av mina favoritkaraktärer hade dött. Fast glädjen över att det inte var så varade inte länge - i stället så dog en annan favorit. Ingen barmhärtig bok. Sista boken (Skämmarkriget) fick mig att snyfta över allt möjligt. En av huvudpersonerna vägrade bestämt att bli ordentligt kär i min favoritkaraktär, men jag fick en ganska bra tröstpris. Hur som helst: MYCKET bra böcker.

Just nu håller jag på och läser "En gnista av hopp, en hemlig dröm" av Geraldine O'Neill. Jättebra bok, även om det inte händer något speciellt. Fast just nu håller jag på att bli galen på en karaktär för att hon blir tillsammans med världens tråkmåns i stället för århundrandets snygging. Inte logiskt. Och ni förstår ingenting av mitt ordbajsande. Kul för er.
Nu måste jag göra mig i ordning - jag och Eddie ska se Jack hemma hos henne ikväll! PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0