Antingen är det klart - eller inte

Efter en angenäm vistelse i Stockholm med Caroline är jag nu tillbaka i Visby. Jag längtar hem, men snart är jag där så det ska nog ordna sig.

Jag har insett att jag är väldigt bra på att misslyckas med mat man praktiskt taget inte ska kunna misslyckas med. Halvfärdig mat helt enkelt. Scans köttbullar, blodpudding, potatiskroketter… Det är för att jag inte riktigt kan hantera det där mellantinget – antingen är det klart och bara att värma på, eller så är det inte klart alls. Jag får helt enkelt för bråttom och ytan blir nästintill bränd medan insidan blir geggig och ofärdig. Lyxproblem, antar jag. Fast jag har i för sig aldrig påstått att det är ett problem överhuvudtaget.


Kommentarer
Postat av: mamma

Jag tror det beror på för hög värme på plattan. Kommer matendirekt från frysen? Då är det säker ettan som gäller. Snart är du hemma o då kan vi en liten matlagningskurs! Kram från mig, en julig sådan!

2010-12-12 @ 21:33:37
Postat av: Emelie

Jag vet vad det är för fel. Jag har bara för bråttom, som det står i texten ovan.

2010-12-13 @ 06:33:10
URL: http://generationlostinspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0