"Jag håller mig på avstånd, jag stinker öl och vitlök"

Jag tycker det finns mycket lärare inte får göra. Gränserna för fel och rätt kan vara hårfina. Och det gäller mycket annat också. Att man festar mycket kan ibland i stället betyda att man är dreggig. Men när roliga skötsamma personer som jag känner stor respekt för plötsligt visar sig så himla mänskliga… det är bara så roligt. Alltså: Min lärare gnällde exakt hela dagen om hur bakfull han var. Det hade kunnat vara opassande, men i det här fallet var det inte. Även om min andra lärare däremot tyckte det. När han fick reda på det rynkade han på näsan och sa:
-          Men varför säger han det till er? Han ska ju låtsas som det regnar liksom.
I för sig. Men ibland tycker jag att det funkar bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0