Titanic och favoritnorsken

Även om jag tycker att Titanic är otroligt överskattad, så kan jag inte neka till att soundtracket är väldigt fint. Även om det verkligen skriker nittiotal och sönderlyssnat även om jag inte ens själv lyssnat på det. MEN det var inte poängen med detta inlägg. Poängen är att informera något alla trott: Själva huvudsången där det är en vacker kvinnoröst som sjunger utan ord (eller vad man nu säger) är faktiskt inte Celine Dion. Och det tycker jag är sak samma – MEN det som är fantastiskt i detta är att det faktiskt är den norska vackra och begåvade sångerskan Sissel Kyrkjebø som innehar denna röst. Är inte det alldeles fantastiskt? Se själva:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0