Ett stipendium på 15 000 dollar

Jag är så jävla awesome. Jag bara är det. Jag brukar inte skriva självsäkra inlägg, inte för att de stör de flesta, utan för att jag vet att om det inte går som jag tänkt mig är det ganska förnedrande - även om jag fortfarande är så himla bra. Och egentligen inte bryr mig. De flesta jag luftat mina ambitioner för har varit tysta och innerst inne höjt på ögonbrynen, även någon sagt "Tror du helt seriöst att du kommer att lyckas?". Och jag behöver inte dragharmonican. Men om sanningen ska fram så behöver jag inte de som tror på mig heller. De som säger "du klarar det. Det vet jag", för vad vet de? Vissa säger det för att det är deras jobb att tro på mig, deras kärlek som får dem att vara säker på sin sak. Men hur läget än är, så spelar det egentligen ingen roll. Det är bara den konstruktiva kritiken av de som kan jag vill ha. Jag tar inte åt mig av det andra. Jag bryr mig inte. I slutändan handlar det ju bara om mig själv. Och jag vill. Jag vågar. Jag kan. Behöver jag 127 000 tusen kronor? Då får jag väl fixa de pengarna. Annars så finns det lösningar. I värsta fall har jag fetaste studielånet. Men jag har ingen plan B. Jag har bara tjugo plan A. Det finns inget näst bäst. Tror jag inte att något är det bästa? Då får jag mig själv att tycka det. För bäst är inte nr 1. Bäst är att rocka min egen värld. I slutändan handlar det bara om att vara nöjd med mig själv. Om det är att skaffa tre hus, sälja ett manus för en miljon, gifta mig med en balettdansös eller vinna OS-guld är helt oväsentligt. Jag vill bara ligga på min dödsbädd vid okänd ålder, sätta på Tchaikovskys "Pas de deux" och bara le. Sen kanske jag dör av av att jag får ett träd över mig och inte hinner något av ovanstående, men poängen är att OM jag skulle haft tid hade jag varit nöjd. JÄVLIGT NÖJD.
Ingen kommer ur den här världen levande, men jag kommer att vara nöjd. För jag är bäst. Jag är helt sjukt jävla grym. Om dragharmonican vill sitta och spela "Ingen vill veta var du köpt din tröja" så får den göra det. Ingen sörjer när den dör. Ingen ska sakna det den gör.

Men vad är min poäng? Jo just ja: Jag rockar min värld.

Kommentarer
Postat av: Anna

http://www.youtube.com/watch?v=38F3mePG-uE

2010-02-25 @ 18:46:24
URL: http://nitton9tre.blogspot.com
Postat av: Annika

HAHA, Emelie vi dansade till den här (Annas länk) låten någon gång. Faktiskt den ENDA gången vi dansat någorlunda synkat.

2010-02-25 @ 19:49:51
URL: http://aannikaas.blogg.se/
Postat av: Annika

Sv på sv; You stand incorrect! Lovar, är helt hundra på det. Svårt att glömma såna traumatiska händelser bruden.

2010-02-25 @ 21:03:32
URL: http://aannikaas.blogg.se/
Postat av: Isa

JAG GILLAR ATT DU ÄR BÄST

2010-02-26 @ 14:21:11
Postat av: Saara

De haru rätt i :P.. Är nöjd med att jag orkade läsa igenom en okänd persons text ^^)

2010-02-27 @ 00:44:42
URL: http://saaaraoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0