Facebook tar över världen

Jag var ju på EAG-forumet idag. Typ som elevråd. Alla representanter från de olika programmen är där. Eller SKA vara där. Idag var det snarare ett estetforum. Jag, Andrea och en bildestet. Plus rektorn, den biträdande och någon administrativ kille som jag aldrig vet vad han gör.
Hur som helst: Vi diskuterade hur vi ska göra för att få ut information till alla. Alla läser inte på monitorerna och få använder skolmejlen. Bildesteten hade tidigare skämtat om att skolan borde använda facebook, och den här administrativa killen föreslog HELT seriöst det. Och det diskuterades! Det var verkligen humoristiskt. Visst jag förstår: Nästan alla har det och kollar den dagligen. Och varför skolan inte borde ha det enligt är inte för att såna som Joanna som extrembojkottar sidan ska bli upprörda (hehe). Och inte heller för att mobbning kan uppstå. Utan: Känns det seriöst? Nä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0