Filmen Saknad: Inspelningsstart

Det är inte lätt att vara världens bästa scripta. Bara så att ni vet. Vi började spela in igår (ett mirakel med tanke på hur oklart rummet var) och jag var en aning nervös. Det gick väl helt okej. Jag är inte särskilt nöjd med min egen insats, men nu är det ju faktiskt första dagen och dessutom första gången jag är scripta. Så länge ingen säger åt mig att jag är dålig kan jag nog vara hyfsat glad.

Jag har en bestämt assistent nu. Han ska sköta min klappa och heter Rasmus och är skåning. Den enda anledningen till att jag berättar det här är för att han är från YSTAD. Jag frågade vart han kom ifrån i Skåne och fick en mindre chock. Ystad av alla ställen! Så idag ska jag fråga ut honom om han heter Nilsson eller Svensson och sedan se vilka skåningar av alla de jag känner till. Intressant!
Rätt opepp för att vara och jobba klockan tio idag och tolv timmar framåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0