FÖRSENAD

Nästan varje dag då jag kommer till skolan så säger någon "fan, jag försov mig idag". Jahapp tänker jag, och minns att de inte kom för sent till någon lektion. Jag själv försover mig inte. Förutom idag.
Och när jag nu gör det, varför kan jag inte försova mig som de andra? Sådär lagom så att man bara måste göra alla morgonvanor lite snabbare. VARFÖR måste jag vakna tre minuter innan skolan börjar?

Vi har foto varje tisdagsmorgon och jag tänkte (medan jag i 75 km/h gick till skolan) att Tina kanskekanske var en kvart försenad idag. Hon är alltid sen, och det är inte ovanligt att det rör sig om kvarter. Men jag stormade in i klassrummet 08.25, bad om ursäkt och bättre upp! Hon sa att det absolut inte gjorde något, att jag var i "perfekt tid" då de från början bara varit tre elever där och hon hade inte ens skrivit i frånvaron än. Alltså ingen frånvaro alls! Däremot så ska mina klasskompisar direkt göra värsta grejen av att jag är sen, bara för att jag aldrig någonsin är det. Hallå, jag är ingen övermänniska?
Och jag brukar hålla mina hatkänslor mot särskilda personer utanför internetvärlden, men idag blev jag så arg. Jag skrev nyss en utläggning om vad som hänt, men jag känner att det inte är nödvändigt. Jag bara hatar honom. Hatarhatarhatar. 

PUSSKRAM


Kommentarer
Postat av: Anonym

du det är ömsesidigt

2010-03-16 @ 09:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0