Novellanalys av "Bortbytingen"

Hahhaha vad jag skrattade när jag läste detta:

"Och vad jag menar med att stycket ovan står för konflikten är för att det är det hela historien handlar om. Om trollkäringen aldrig tagit barnet där hade berättelsen inte existerat. Och eftersom jag inte upplever att hustrun inte har att få tillbaka i barnet i fokus vill jag därför kalla detta anledningen till att jag utnämner det till konflikt. Dessutom så är stycket anledningen till att hustrun får sitt mål, inte hindret."

Det är ur min novellanalys av "Bortbytingen" av Selma Lagerlöf som jag ska lämna in snart. Jag renskrev den och upptäckte detta. Vafan snackar jag om? Eler, jag vet vad jag pratar om eftersom jag vet vad jag tänkte, men hur funkar den där texten? Det är helt jävla obegripligt. Otroligt komiskt.

Kommentarer
Postat av: alexandra

Hej,gå in på min blogg och försök gissa rätt på min fråga:) Vinnaren får en länkning, kanske inte världens mest exklusivaste pris, men det är alltid kul att vinna någonting:) Kram

2010-02-27 @ 00:20:05
URL: http://aforselius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0