Oscarsgalan 2010: Bästa animerade kortfilm

Har du inget att göra? Se de animerade kortfilmerna som är nominerade i år! Dom är verkligen jättebra och roliga. Jag rekommenderar dem starkt. Alla finns på youtube förutom Wallace & Gromit: A Matter of Loaf and Death.

Granny O'Grimms Sleeping beauty
Alltså gud vad jag skrattade när jag såg den här hahah. En väldigt bitter farmor som berättar en godnattsaga för sitt söta barnbarn.


French roast
Också ganska rolig. Mest förtjust är jag i att det inte finns något klipp i den. Bilden följer karaktärerna oavbrutet, och även om de aldrig lämnar caféet blir det väldigt snyggt.


The lady and the reaper
Den roligaste tillsammans med Granny O'Grimm. Upplevs bäst utan att ha några förkunskaper om handlingen. Jag tror jag tycker mest om den här designen av alla oscarsnominerade.


Longorama
Detta är den mest vuxna kortfilmen. Den enda som inte passar för barn. Det är hur många loggor som helst i den, nästan ALLT är en logga. Så igenkänningsfaktorn är alltså hög. Utan det så skulle väl filmen inte vara särskilt speciell. Otroligt uppfinningsrik som den är i alla fall! Den handlar kort och gott om polisen (Michelin-gubbar) som är ute eftersom en okänd skurk (Ronald McDonald).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0