Påståendet om att sömn är överskattad är bisarrt

Jag hade ruskigt svårt att sova igår kväll. Det var inte det där vanliga att man bara ligger och tänker och upptäcker efter två timmar att man borde somnat för länge sedan, utan att efter att jag fått den insikten så blev jag extremt paranoid. Den enorma spindelns fel. Men också satt lite av samtalsämnet på filminspelningen dagen innan kvar i huvudet. Fast egentligen var det ju inte samtalsämnet i sig, utan vad jag snabbt kopplade det till.
Hur som helst så slutade det med att jag somnade med lampan tänd och Disneymusik i öronen. Jag kan inte minnas när jag senast somnade med lampan tänd. Jag är inte säker på att jag ens någonsin gjort det. Jag vet att jag tänt den, men tror att jag alltid i slutändan lugnat ner mig och släckt den.

Jag hade två drömmar under natten. Den ena var att typ alla mina kompisar var gravida. Eller, Anna hade precis gjort abort och Isa avslöjade nonchalant att hon gjorde det hur ofta som helst. Jag frågade varför hon inte började använda kondom i stället och hon hade någon extremt fånig anledning jag i drömmen inte ifrågasatte, men tyvärr inte heller nu minns.
Dröm nr 2 vet jag inte vad den handlade om, men jag åkte i alla fall en vansinnesfärd med Annikas pappa i en bil. Annika, jag och hennes föräldrar var i bilen och hennes pappa körde som en galning. Bilar kom från sidan och tvärbromsade, snurrade runt och allt var allmänt kaos. Jag skrek och beordrade honom att stanna bilen, vilket han vägrade. Jag kom ur tillslut på något vis vet jag. Läskigt hur som helst. Sjutton nära döden-upplevelser inom loppet av några minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0