Oscarsgalan 2010: Nomineringarna släppta!

Alltså jag har varit så upptagen att jag HELT idag glömt bort att oscarsnomineringarna är här! Det har varit släppta i flera timmar utan att jag försökt ta mig till en dator för att kolla upp dem! GALET. Men här är dom i alla fall:
http://www.imdb.com/features/rto/2010/oscars

UPP


Lite snyft över att Robert Downey Jr. inte är nominerad för bästa manliga huvudroll, men glad är jag över Upps nominering för bästa film! Skönheten och odjuret var den första, och tills idag enda, animerade film att få den prestigen. Dock så tror jag inte hur bra Upp än är att den förtjänade den lika mycket som Skönheten och Odjuret. För mig står den nomineringen för hur fantastiskt Disney var fram till 1997. Tills det blev en industri med andra ord.
Annat att vara glad över då? Jo, Colin Firth är nominerad för bästa manliga huvudroll. Golden globe-nomineringen var hans första, och det här är med andra ord ännu större. I birollsklassen ser vi Staney Tucci välförtjänt nominerad. Maggie Gyllenhaal är också nominerad, om det är välförtjänt eller ej kan jag inte svara på, men kul - det är det!

Och just ja: Razzienomineringarna har också kommit! För er som inte vet det är Razzie motsatsen till oscar: Alltså "vinner" de sämsta under årets gång. Till min store skadeglädje är Robert Pattinson nominerad för sämsta skådespelare, han, Kirsten Stewart och Taylor Lautner för sämsta par och New moon själv för sämsta uppföljare. Mohahah. Alla nomineringar finns att se här.

PS. Den fina bilden har jag gjort själv! -stolt-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0