Isa och jag i Afghanistan

I natt drömde jag att jag och Isa tog värvning i Afghanistan. Det var tredje gången gillt för mig och egentligen ville jag inte alls utan gjorde det för att Isa gjorde det. Men jag började gråta med ett:
- Om jag dör nu så har jag inte upplevt någontiiiiing!
På något mirakulöst vis undanslapp vi Afghanistan och Isa och jag spenderade tiden i vår båt i det närliggande. Ni förstår, Isa och jag ägde i drömmen gemensamt en stor kryssare. Vilket inte vore konstigt om vi båda varit rika. Men allt var inte perfekt. Vi hade en fiende: En kvinna/man med asiatiskt ursprung som var allt i genom ond.

Vi var över på hennes skepp och hon hade någon form av hinderbana. Gång på gång slog jag henne över skeppskanten men hon kom bara tillbaka. Det sista som hände var att hon låtsades svimma och falla ner och hade något som tillhörde oss. Skulle vi flytta kroppen, vad var smartast? Hennes plan var förmodligen att sätta dit oss. Men plötsligt var vi hemma, så vi lånade Annikas helikopter och försökte se om hon var kvar. Det var snö, och hon var borta.
Drömmen skiftade nu en aning. Nu var det jag och Malin som körde runt i helikopterna. Den var ganska svår att styra. Vi träffade på mamma och pappa vid ett träd där Markoolio var, han producerade tydligen Göta kanal 3 och påstods att det kostat 30 000 kr. Jag viskade till mamma: "Han ljuger". Markoolio och jag gillade inte varandra något särskilt.
Av någon anledning kom jag tydligen på att det var ganska trevligt i Afghanistan ändå, och fantiserade om att åka dit med helikoptern. Mamma och pappa sa att det bara skulle ta en timme.

Men vi kom aldrig till Afghanistan, utan i stället skiftade drömmen åter. Jag och Isa gick en sträcka där alla spydde gul gegga. Det var helt sjukt äckligt och till slut började Isa också att spy. När hon var klar kom vi på båten som var placerad i en å nära Åsby. I ån fanns en sagostig för kanotister som vi besökt som små. Jag träffade på Oliver Johansson och Gustav Aker. Isa hade en flaska vodka som jag tyckte hon gjorde klokast i att inte dricka i efter spyattacken. Men det struntade hon blankt i och delade med sig till Oliver och Gustav. Sedan så blev de då Lars och Vigge. Men nu ville Isa och jag åka runt i helikoptern, men retligt nog hade den "legat fel" vilket gjorde att den inte funkade. Så vi kom hem till mitt hus och mamma ville gå på bio. Det ville inte jag, tills hon berättade att "Klara" hade premiär. Överentuastiskt försökte jag övertala Isa att följa med. Men sen så minns jag inte mer. Eller vaknade. Vem vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0