Destination beroendeframkallande

Jag läste nyss ett blogginlägg av kära Eddie som gjorde att jag kan stämpla mitt liv med tema "Hus" just nu. Hon drömmer sig bort till slott, medan både jag och Isa dyrkar våra simshus. Själv har jag (eh, min sim) precis köpt ett semesterhem i Frankrike. Världens sötaste fina lilla stuga med världens gulligaste inredning och en högt torn på tomten. Jag har byggt en källare där hon både brygger eget vin (nektar) som hon förvarar med de tusenåriga finare varianterna. På tomten har hon ett stort trädgårdsland där hon odlar allt från olika sorters druvor till granatäpplen. Ett litet paradis.

Mitt senaste inlägg på denna sida handlade om att jag installerade Destination världen, och ironiskt nog så förklarar det nästan fullt ut min frånvaro här. Jag har gjort annat också, FAKTISKT. Det var riktigtriktigt svårt att slita sig från datorn för att fira nyår, då jag typ tänkte "men äsch, kolla: här i Kina kan man ju köpa fyrverkerier! Jag kan ju fira nyår med sims.". Typ då alltså. Jag har gått en hel del promenader, sett Sherlock Holmes på bio (recension kommer), myst med Isa, kramat hennes nya nalle, spelat LEGO Star Wars med henne, övningskört, läst Kalle Anka och sett Madagaskar 2. Hur som helst, om man har några oplanerade dagar framför sig och The sims 3 borde man absolut köpa Destination världen. Bli beroende för några dagar och återgå sedan till verkligheten. Det spelet är fantastiskt. Det är mer än bara Sims. Någon som minns expansionspaketet Makin' Magic till första The Sims? Då satsade man helhjärtat, reste runt och hade massor av uppdrag. I Destination världen är det lite samma sak. Denna helhjärtade grej först och främst. Du reser och har äventyrsutmaningar om du vill, eller så bara lär du dig nektartillverkning, fotografering, kamsport eller upptäcker landets fördelar eller går på egna uppdrag. Du måste tänka mycket mer logiskt än vad du behöver om du bara är i hemmet med dina simmar.
Helt fantastiskt. Jag är helt såld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0