Tropic thunder - THE KOMMENTARSPÅR

Jag har som sagt fått nya filmer, fyra av de sju beställda. Leon, Zodiac, Herkules och Tropic thunder! Leon är en av mina favoritfilmer men har den bara på VHS då det inte funnits någon DVDutgåva att köpa. Men nu har jag den äntligen i en kvalité som inte är gulaktig!
Zodiac har jag velat se länge och bestämde mig för att köpa den när jag skulle göra Downey Jr-räden. Jag såg den igår, om någon inte sett den så borde de. Jättebra!
Herkules har jag inte men har sett tusen ggr. Nr 35 i min ej fullbordade Disney klassikersamling!

Tropic Thunder har jag sett två och en halv gång under jullovet och hade egentligen inget intresse av att äga (vi har den inspelad på digitalboxen), men någon nämnde att kommentarspåret nästan var roligare än filmen. a) jag älskar kommentarspår, b) det var ett kommentarspår innehållande Robert Downey Jr. (och Jack Black och Ben Stiller) och c) ett roligt kommentarspår älskar jag mer än ett vanligt sådant! Med andra ord: Självklart var jag tvungen att köpa filmen och ha detta kommentarspår. Så, nu har jag sett detta och allt annat extra material. Bra extra material, men ännu bättre kommentarspår.

Precis som tipset sa så var det väldigt roligt. När jag började kolla så tänkte jag "What a fuck?" samtidigt som jag skrattade ihjäl mig - Robert Downey Jr. körde hela sin karaktär Kirk Lazerus som Sgt. Osiris (visst heter han så?). Vad i helvete håller han på med? tänkte jag. Han spelade fullt ut med svordomarna, sättet att prata och vara mot de andra. Hahah, helt otroligt. Sen så förstod jag vad det hela handlade om (vilket typ gjorde det ännu roligare) - en av mina favoritrepliker i filmen:
Tugg Speedman: Then why are you still in character? Hm?
Kirk Lazarus: (paus) I know but I don't have to tell you...
Tugg Speedman: You don't know.
Kirk Lazarus: Man, I don't drop character 'till I done the DVD commentary.
Alltså, det hela handlade om den kommentaren. Hahha. Herregud.
I själva filmen så har jag sörjt att jag nästan inte får höra Downey Jr. med sin austraeliska accent alls, så jag var mer än glad när han i kommentarspåret efter Kirk Lazarus "förvandling" till sig själv började köra på den. Helt uuuunderbart. Vid hans sista framträdande i filmen kom han tillbaka till sin egna amerikanska. Ännu mer underbart. Men då för att det är han. Jag är kär. Eller. Jag konstaterar att jag kommer fortsätta att vara kär ännu ett tag. Ett låååångt tag.

Och detta är från extra materialet, helt galet jävla roligt. Många skämt redan i kommentarspårdet om Iron man och Kung fu panda (Jack Black har rösten till den om ni inte visste det). Typ saker som "Wow, Spider man and Iron man in the same scene.
- Yeah, man, I tried to ride Tobey but he didn't want to."

Jag tänkte säga att det skulle få avsluta detta glada inlägg, men sen kom jag på en sak jag inte sagt: Ben Stiller är faktiskt smart. Och Jack Black också faktiskt. Jag har alltid tänkt att Ben Stiller typ kör på sin egen industri av kändiskomedi, speciellt med tanke på Madagaskartrailern när han sitter och pratar (blä). Men han är inte alls sån. Han har mycket huvud. Jag lyfter på hatten för honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0