Filmen Saknad: Planering, teamlista och manus

Ni kanske minns att jag blev tillfrågad av några treor om jag ville vara scripta i deras slutproduktion? Jag har precis fått manus, planering och teamlista för den filmen! Den heter Saknad och manuset är 15 sidor långt. Filmen handlar om en 19årig kille som vaknar upp en dag i Visby, alldeles ensam.
Lite nervös är jag inför allt det här. Rädd för att göra fel, rädd för att då bli mördad av personer som är äldre än jag (hehe). I teamlistan så finns det en beskrivning av alla medarbetare så att vi som inte vet vilka de andra är ska få ett litet hum och det. Jag finner beskrivningen av mig både smickrande och humoristisk:
Scripta & Scenografassistent Emelie Eriksson, 17 år gammal.
Ordningssam, punktlig och ambitiös är Emelies mellannamn. Hon är socialt aktiv jämt mot teammedlemmar och i synnerhet till regissören och fotografen. Hon har blivit varmt rekomenderad av hennes lärare och vi i ledningen har inte sett något som kan tyda på motsatsen. Studerar för tillfället andra året på Filmgymnasiet i Visby."
"Socialt aktiv"? Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0