Let's dolphine

Stellan Skarsgård var den person som hade huvudrollen i nattens dröm, men det fanns även en rad kända biroller: Viggo Mortensen, Östen i Östen med resten, Karl-Petter (från Bonde söker fru), Jay Baruchel och Tommy Körberg. Min föredetta matte- och svenskalärare var också med.
Första delen av drömmen bestod av att jag stod och diskade medan Stellan Skarsgård drack öl och berättade diverse saker. Inte så värst jämställt, men det är gärna ett pris jag betalar för närkontakt av tredje graden.

Hela drömmens tema var "Let's dance", men i andra delen så var det inte dansa man skulle göra - utan sköta om delfiner! Varje omgång hade man olika delfiner, och givetvis skulle jag ha den hoppande. Den bröt sig ut ur sin bur, försökte rymma från hela anläggningen samtidigt som den hoppandes försökte bita mig. Viggo Mortensen i sin Aragorn utstyrsel satt tillsammans med Karl-Petter (som var jätteskillad på delfiner eftersom han varit med i Let's dance något år innan). De skrattade, och vägrade förstås trycka på nödknappen när jag skrek åt dem att göra det. Efter många om och men så reste sig Viggo/Aragorn för att hjälpa mig. Han skjöt ner delfinen i marken med någon form av spikpistol. Efter det så försökte han skjuta mig, precis som det var mitt fel att delfinen var skadad. Hardcore.
Lärdom: Handskas inte med delfiner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0