Nerkyld

Här på Gotland är det SÅ mycket varmare utomhus än hemma i Västerås. 20 minus var ju helt normalt där medan det här nästan är nollgradigt. Dock så var det många av mina klasskamrater som klagade på hur KALLT det var här när jag träffade dom igår. Caroline hade dock en egen syn på saken, hennes lägenhet var så kall att det nästan var varmare utanför. Jag var hos henne igår och kan bekräfta att efter man varit där ett tag så är det nästan så. Först tycker man det är normalt, men efter tio minuter har kroppsvärmen sjunkit med sju grader eller nåt. Jag och Caroline satt med heltäckta under täcken och kuddar och försökte hålla värmen. Det räckte med att man sträckte ut en hand för att börja skaka av köld. Ingen höjdare. Det var skönt att komma hem i min egen lägenhet. Där sprider nämligen elementen ut värme.

(nej det är ingen höjdare att bo vid havet. Om nu Orlando Bloom faktiskt inte på riktigt stod och snyggade sig med ett svärd iförd rustning och mantel.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0